diumenge, 21 de juliol del 2013

Pizza casolana


Una de les coses que més m’agrada fer, pel gran estalvi que realitze i pel bon resultat que dona és la massa de pizza. Faig prou quantitat i tinc per algunes vegades, a més està boníssima. Aquesta vegada ja le feta amb farina de blat integral, m’agrada molt com queda, està boníssima i no enveja les pizzes dels restaurants italians. L’important és el procés, la recepta la vaig trobar a aquesta pàgina (
http://www.recetasderechupete.com/como-preparar-receta-masa-pizza-italiana/1728/), als que no parleu valencià us serà molt útil.



Ingredients

- 1kg de farina de blat integral.
- 1/2 d’aigua una mica calenta
- 25 gr. de sal marina
- 50 ml d’oli d’oliva
- 25 gr. llevat fresc de forner

Preparació:

- En un bol gran introduïm la farina, jo fique uns 850 grams i la resta la guarde.

- En una cullera farem un forat en el centre de la farina, i afegirem el llevat que prèviament em dissolt amb l’aigua temperada. 

- Batem amb una cullera de fusta del centre cap a fora i anem mesclar-ho.

- Afegim l’oli d’oliva i la sal. Seguim menejant la massa.

- Ara preparem la superfície on anem a treballar la massa, ficarem una mica de farina per poder treballar i col·locarem la nostra massa. Anem a refinar la massa, per això estirarem la massa com un xurro i la retorcérem en espiral unes quantes vegades, així amb tota la massa. Després o ajuntarem tot i amassem durant 10 minuts. Anem formant una massa redona. 

- Enfarinarem la bola de massa i la ficarem dins del bol. El tapem amb un drap i deixem reposar uns 45 minuts. 

- Ja tenim la nostra massa llesta. Jo la partisc en quatre parts, l’envolte de film i la congele per quant la vaja a utilitzar. Quant vulgueu utilitzar-la haureu de traure-la del congelador i ficar-la en la nevera mínim 12h abans. 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada